Walentynki – na co najczęściej wydajemy pieniądze?

Na co wydajemy pieniądze w Walentynki?
Corocznie przy okazji Święta Zakochanych większość z nas chętnie sięga do swoich portfeli by opłacić prezenty i wspólne aktywności ze swoją drugą połówką. Czy wiecie jednak co najczęściej kupujemy? By odpowiedzieć na to pytanie z pomocą przychodzi przygotowywane cyklicznie od 3 lat opracowanie Mastercard Love Index, tworzone przez organizację płatniczą Mastercard. Obejmuje ono badanie wszystkich transakcji kartowych dokonywanych w okresie 11-14 lutego a więc czasie gdy nasza aktywność zakupowa związana z Walentynkami jest największa. Czego można się z niego dowiedzieć?

Najpopularniejsze są romantyczne kolacje

Większość, bo aż 65% wszystkich transakcji w tym czasie to płatności związane z wyjściem do restauracji a ich łączna wartość stanowi 29% wszystkich walentynkowych wydatków. Wspólna, romantyczna kolacja poza domem od lat jest najczęstszym sposobem świętowania Walentynek. Na kolejnym miejscu plasują się płatności za hotele oraz związane z podróżami inne wydatki. 32% wartości wszystkich wydatków stanowią płatności za noclegi a 31% płatności za podróże samolotami lub pociągami. Co ciekawe w 2017 r. aż o 38% wzrosła liczba transakcji związanych właśnie  z zakupem biletów na pociąg lub samolot. Wciąż jako prezent walentynkowy popularne są bukiety kwiatów. W porównaniu z 2015 r. liczba wydatków na ten cel wzrosła niemal o połowę, a ich wartość o 29 proc. Dużo wydaje się również na biżuterię. W ciągu ostatnich 3 lat odnotowano 15% więcej transakcji z tym związanych chociaż ich wartość spadła o 5%.

Najczęściej robimy zakupy na ostatnią chwilę

Największą część Walentynkowych zakupów dokonujemy 14 lutego. Wtedy też wykonywane jest 30% transakcji z nimi związanych. Jednak wcześniejsze planowanie tego dnia i dokonywanie płatności jest niewiele rzadziej spotykane. 27% transakcji jest bowiem dokonywane 11 lutego a więc na kilka dni przed samym świętem.


Coraz częściej kupujemy przez Internet

Znacząco rośnie popularność Internetu jako miejsca, w którym wybieramy i kupujemy prezenty dla swojej drugiej połówki. W 2017 r. w porównaniu do roku 2015 aż o 211 % zwiększyła się liczba takich transakcji. Mimo rosnącej popularności tego kanału wciąż zdecydowanie częściej prezenty kupujemy osobiście, podczas wizyty w sklepie. Ma to miejsce aż w 86% przypadków.
 


Ciekawostki

  • Irlandczycy chętnie podróżują: W ciągu ostatnich 3 lat największy wzrost wartości zakupów walentynkowych zanotowano w Irlandii (o 83%). Pieniądze te Irlandczycy chętnie przeznaczają na wyjazdy. 80% wartości ich walentynkowych zakupów stanowią wydatki na bilety samolotowe i pociągowe (najwięcej w Europie).
  • Belgowie spędzają Walentynki w restauracjach, Hiszpanie – w hotelach: Najwięcej pieniędzyw restauracjach zostawiają Belgowie (62% wartości ich wszystkich walentynkowych wydatków). Na nocleg w hotelu najwięcej wydają Hiszpanie (47% wartości ich wszystkich wydatków).
  • Szwajcarzy kupują online: Najwyższy wzrost transakcji w e-commerce, aż o 754% w porównaniu do 2015 r., zanotowano w Szwajcarii.
  • Słowacy najbardziej spontaniczni: Najwięcej transakcji na ostatnią chwilę, w dniu Walentynek, dokonują Słowacy (38% wszystkich transakcji), zaś z wyprzedzeniem (11 lutego), najwięcej transakcji realizują Belgowie (30%)
Mastercard Love Index
 

Może Ci się także spodobać

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *